BYD TANG LONG RANGE 4x4
Nå kommer den i helt ny utgave og med lenger rekkevidde
Endelig er nye BYD Tang 4x4 Long Range klar for Norge - med større batteri, lenger rekkevidde, mer utstyr og de samme suksessfaktorene som før.
Klar for prøvekjøring!
Siden lanseringen i 2021 har BYD Tang 4×4 vært en suksess på norske veier, med tusenvis av fornøyde eiere. Når den nå lanseres i ny utgave, bygger BYD videre på forgjengerens suksessfaktorer og tilbyr syv seter, firehjulstrekk, og et stort bagasjerom. Med et elegant og Premium design, enda lengre rekkevidde, er den nye BYD Tang 4×4 bedre rustet enn noensinne til å møte behovene til norske familier.
Nye BYD Tang 4×4 Long Range kombinerer romslighet og kraft, med plass til syv personer og et bagasjerom som rommer 578 liter. Den kan også trekke tilhenger på opptil 1.500 kg og ta taklast opptil 75 kg.
STØRRE BATTERI - LENGER REKKEVIDDE
Nye BYD Tang 4×4 er utstyrt med et kraftig 108,8 kWt batteri som gir en imponerende rekkevidde på fra 530 km (WLTP kombinert). WLTP Urban-rekkevidde er oppgitt til hele 681 km. Som alle BYD-modellene på det norske markedet, kommer den med det anerkjente og ultrasikre Blade-batteriet som standard.
I tillegg er den nye BYD Tang 4×4 utstyrt med en 11 kW 3-fase AC innebygd lader. Med en maksimal ladekapasitet på 170 kW på DC-lader, kan batteriet hurtiglades fra 30-80% på bare 30 minutter.
Den kommer med et avansert og energibesparende varmepumpesystem som standard.
OPPGRADERT DESIGN
Eksteriøret på nye BYD Tang 4×4 har fått et fornyet design, og introduserer siste generasjon med designspråket Dragon Face. I likhet med de andre BYD-modellene på markedet, er også denne designet av den verdenskjente designeren Wolfgang Egger og hans team.
Bilen har fått en fornyet front med moderne, kantede LED-frontlykter og en ny grill supplert med 21″ lettmetallfelger, som til sammen gir et slående og moderne utseende. Karosseriet har beholdt sine karakteristiske glatte overflater, men med færre linjer for et ryddigere og mer sofistikert uttrykk. Med en lengde på 4.970 mm, en bredde på 1.955 mm og en høyde på 1.745 mm, er den nye modellen større enn sin forgjenger.
Den kommer med syv seter som standard, og tilbyr dermed rikelig med plass for både passasjerer og bagasje. Setene på tredje rad kan enkelt felles ned i gulvet, mens setene på andre rad kan legges ned i en praktisk 60:40-konfigurasjon for økt fleksibilitet.
LUKSURIØST INTERIØR
På innsiden beholder den de luksuriøse designelementene, og kan leveres i både sort og brunt interiør.
De komfortable forsetene er trukket i diamantformet vattert Nappa-skinn og tilbyr elektrisk justering, massasjefunksjon med 5 program varme og ventilasjon som standard.
Panoramasoltaket slipper inn naturlig lys, og en elektrisk solskjerm beskytter mot sterkt sollys. Luftkvaliteten ivaretas av et PM2.5-interiørfilter og et aktivt luftrensesystem som sikrer frisk ventilasjon.
BYD Tang 4×4 er utstyrt med et intelligent cockpit-system med en 12,3-tommers skjerm foran føreren og en 15,6-tommers berøringsskjerm for infotainment. Den innebygde stemmeassistenten, aktivert med «Hei BYD», lar brukerne enkelt justere innstillinger og funksjoner med talekommandoer. Stemmeassistenten kan også identifisere hvor i bilen stemmen kommer fra.
Med innebygd 4G-tilkobling og apper som Spotify og HERE-navigasjon, gir Tang sømløs tilkobling via Android Auto eller Apple CarPlay. BYD Cloud Services gjør det mulig å fjernstyre funksjoner via BYD-appen, inkludert dørlås, vindusåpning, tresonet klimaanlegg, og mer. NFC-nøkkelteknologi gjør at du kan åpne bilen via mobiltelefon – selv uten batteri eller dekning på telefonen.
I tillegg kommer den nye utgaven med en utvidet utstyrsliste, som blant annet inkluderer Head-up Display, elektronisk justerbare forseter med oppvarmning og massasje, 31 atmosfærelys, oppvarmet skinnratt, Dynaudio Speaker system med 12 høyttalere og V2L-funksjon.
TOPP SIKKERHET BELØNNET I EURO NCAP
Bilen er utstyrt med avansert kjøreassistanse som gir trygghet under kjøring. Systemet bruker ulike 22 sensorer, inkludert ultralydradarer og kameraer, for å tilpasse seg sjåførens kjørestil og forbedre sikkerheten. Sikkerhetsnivået er belønnet med fem stjerner og full pott i kollisjonstesten Euro NCAP.
Standard sikkerhetsfunksjoner inkluderer filskiftevarsling (LDW), filskifteassistent (LCA), prediktiv kollisjonsvarsling (PCW), trafikkskiltgjenkjenning (TSR), integrert cruiseassistent (ICA), automatisk nødbremsing (EAB), Adaptiv Cruisekontroll med stopp-og-gå-funksjon (ACC), nødbremseassistanse (EBA), døråpningsvarsling (DOW), kryssingsvarsling ved passering bak bilen (RCW), og Rear Cross Traffic Alert (RCTA). I tillegg kommer den med tretthetsvarsling.
For enkel parkering har BYD Tang 4×4 et 360-graders kamera som viser området rundt bilen på den 15,6-tommers skjermen, som gir sjåføren oversikt til å manøvrere i trange rom. LED-frontlykter gir god sikt om natten, med funksjoner som automatisk fjernlys og tilpasning til veien.
Føreren kan velge mellom fire forskjellige kjøremoduser – Sport, Normal, Eco og Snow. I Snow-funksjon har bilen konstant 50:50 fordeling – med andre ord en ekte hyttefreser. Den leveres med norsk understellsbehandling som standard.
Nye BYD Tang 4×4 er nå tilgjengelig for bestilling til en svært konkurransedyktig pris.
OM BYD
BYD Company Ltd. er et av Kinas største privateide foretak og det største bilmerket på hjemmemarkedet. Siden oppstart i 1995 har selskapet utviklet seg raskt med solid ekspertise innen oppladbare batterier og bærekraftig utvikling. BYD strekker seg nå over fire bransjer – bil, elektronikk, energi og jernbanetransport. Siden har BYD utvidet sine fornybare energiløsninger globalt, og har nå virksomhet i over 70 land og regioner.
Opprettelsen av et Zero Emissions Energy Ecosystem – som består av rimelig solenergiproduksjon, pålitelig energilagring og banebrytende elektrifisert transport, har gjort BYD til en ledende aktør i energi- og transportbransjen. BYD er den eneste produsenten i verden som også produserer batterier, microchips, batteristyringssystemer og den elektriske motoren selv.
BYD er notert på børsene i Hong Kong og Shenzhen, hvor det norske oljefondet er en av de største eierne.